Pengaruh Inovasi Layanan Aplikasi dan Kreativitas Pemasaran Terhadap Peningkatan Penjualan Produk Makaroni Krenyesss Indonesia di Lombok Tengah Kecamatan Praya Timur

Nidaul Izzah, Chairul Anwar

Abstract


This study aims to determine the effect of Application Service Innovation and marketing creativity to increase sales of macaroni products Krenyesss Indonesia in Central Lombok district Praya Timur. Quantitative research methods, with a sample of 100 respondents. Sampling technique using saturated sampling technique. Data collection techniques using questionnaires that have been tested for validity and reliability.The results showed that application service innovation (X1) and marketing creativity (X2) simultaneously affect the increase in sales (Y). Application Service Innovation variable (X1) that affects the increase in sales (Y) is the product has, while the marketing creativity variable (X2) that affects the increase in sales (Y).


Keywords


Application service innovation, marketing creativity and sales increase

Full Text:

PDF

References


Alifuddin, M., & Razak, M. (2015). Kewirausahaan Teori dan Aplikasi,Strategi Membangun Kerajaan Bisnis. MAGNAScript.

Alma, B. (2014). Kewirausahaan. Alfabeta.

Apriyanti, M. E. (2018). Pentingnya Kemasan Terhadap Penjualan Produk Perusahaan. 2(1), 20–27.

Astiti, N. P. Y., & Novarini, N. N. A. (2019). PENGARUH INOVASI DAN KREATIVITAS TERHADAP ENTREPRENEURIAL MARKETING DALAM UPAYA MENINGKATKAN KINERJA PEMASARAN. 17, 73– 81.

Fahmi, I. (2015). Pengantar Ilmu Administrasi Bisnis.

Febriyanto, N. A. (2015). PENGARUH PENGEMBANGAN PRODUK TERHADAP VOLUME PENJUALAN PADA KONVEKSI BUSANA MUSLIM CLOTHING KENDAL.

Feriyanto, A., & Triana, E. S. (2015). PENGANTAR MANAJEMEN 3 IN 1.

Ghozali, I. (2016).Aplikasi Analisis MultivarieteDengan Program IBM SPSS 23 (8th ed.).

Hendro. (2011). DASAR-DASAR KEWIRAUSAHAAN (Kedua).

Hubeis, M. (2012). Manajemen Kreativitas dan Inovasi Dalam Bisnis. PT. Hecca Mitra Utama.Indonesia, K. K. dan U. K. M. R. (2018). PERKEMBANGAN DATA USAHA MIKRO , KECIL , MENENGAH ( UMKM ) DAN USAHA BESAR ( UB ) PERKEMBANGAN DATA USAHA MIKRO , KECIL , MENENGAH (UMKM ) DAN USAHA BESAR www.depkop.go.id Indradi, S. S. (2016). Dasar-dasar dan Teori Administrasi Publik.

Kemala, N., & Wulandari, S. A. (2015). DAMPAK KEMASAN TERHADAP KUANTITAS PENJUALAN PRODUK USAHA AGROINDUSTRI CV. TULI MARIO DI TANGKIT BARU KOTA JAMBI. 15(1), 1–7.

Koperasi, D. (2018). Jumlah UKM Se NTB. diskop.ntbprov.go.id

Kusdarini, E., & Yuwanto, S. H. (2018). Pendampingan UKM Produk Nasi Krawu dengan Perbaikan Proses Produksi dan Kemasan Produk untuk Meningkatkan Penjualan. 03(01), 79– 83.

Machfoedz, M., & Machfoedz, M. (2015). KEWIRAUSAHAAN- Metode, Manajemen dan Implementasi.

Munandar, S. C. U. (2012). Pengembangan Kreativitas Anak Berbakat.

Pertiwi, D. H. (2017). Pengaruh Inovasi Terhadap Kinerja Penjualan Pada Usaha Kecil Kerajinan Gerabah Kasongan Bantul.

Pratiwi, Widya, A. (2020). PENGARUH INOVASI PRODUK DAN SOCIAL MEDIA MARKETING. 08(01), 681–687.

Rasyid, R. A., & Karya, D. F. (2004). PERBANDINGAN LOGO , WARNA , DAN KEMASAN ( STUDI PADA EXPO DI UNIVERSITAS NEGERI MATARAM , NTB ). 51–56.

Statistik,B.P.(2020).Ekonomi Indonesia 2019

https://www.bps.go.id/pressrelease/2020/02/05/1755/ek onomi- indonesia-2019-tumbuh-5-02-persen.html/

Sugiyono. (2017). Metode Penelitian Kuantitatif,Kualitatif dan R&D. Alfabeta, CV.

Suhariyanto. (2020). Penyebab Pertumbuhan Ekonomi 2019 Turun Jadi5,02Persen. https://bisnis.tempo.co/read/1303775/penyebab-pertumbuhan-ekonomi-2019-turun-jadi-502- persen/full&view=ok

Supriyanto. (2016). RETROSPEKTIF ILMU ADMNISTRASI BISNIS.

Wang, G., & Miao, C. F. (2015). Effects of sales force market orientation on creativity , innovation implementation , and sales performance.

Journal of Business Research

https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2015.03.041




DOI: https://doi.org/10.31334/jambis.v3i3.3156

DOI (PDF): https://doi.org/10.31334/jambis.v3i3.3156.g1507

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Copyright (c) 2023 JAMBIS : Jurnal Administrasi Bisnis

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.

JAMBIS : Jurnal Administrasi Bisnis

ISSN 2775-2615 (Media Online)
Email :  [email protected]
Website: http://ojs.stiami.ac.id/index.php/JUMABI/index

 

INDEKS BY: