Analisis Strategi Promosi Dalam Meningkatkan Penggunaan Jasa Bimbingan Belajar Pada Yayasan Bintang Nusantara Cakra Bekasi
Abstract
The promotion strategy is one way to win a sustainable competitive advantage for company that produces goods or services. One of the companies engaged in services is Bintang Nusantara Cakra tutoring. The type of research used in this research is qualitative with a case study method. The data collection technique uses 6 indicators of Fandy Tjiptono's theory promotion mix in Dellamita, M.F (2014). The data collection technique used semi-structured interview methods and participant observation. The data collection is supported by documentation in the form of photographs with resource persons and internal company data. Test the validity of the data in this study using triangulation data collection techniques. The results showed that Yayasan Bintang Nusantara Cakra Bekasi needs corrective and improvement of promotion strategies on 6 promotion mix factors by implementing contemporary promotion strategy through the application of role models, determining appropriate target objects, and maximizing the use of social media by utilizing paid promotion or endorsement features to appropriate figures and the use of billboards and pennants around the building environment to help enlarge the scope of advertising and achieve an increase in the number of costumers.
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Buku
Assauri, Sofjan. 2014. Manajemen Pemasaran. Cetakan Ketigabelas. Jakarta:Rajagrafindo Perkasa
Badan Kepegawaian Negara. 2018. Buku Pedoman Pelaksanaan Seleksi Calon Pegawai Negeri Sipil Tahun 2018 dengan Sistem CAT BKN. Jakarta:BKN.
Buchari, Alma. 2016. Manajemen Pemasaran dan Pemasaran jasa. Bandung:Alfabeta.
Bungin, Burhan. 2012. Analisis Data Penelitian Kualitatif. Jakarta: PT. Raja Grafindo Persada
Fitriah, Maria.2018.Komunikasi Pemasaran melalui Desain Visual. Yogyakarta:Deepublish
Hurriyati, Ratih. 2018. Bauran Pemasaran dan Loyalitas Konsumen. Edisi Keempat. Bandung:Alfabeta
Kotler, Philip dan Kevin Lane Keller. 2016a. Manajemen Pemasaran. Edisi Duabelas, Jilid satu dan dua. Jakarta:PT. Indeks.
-------. 2016b. Marketing Management. Edisi ke Lima Belas. USA:Pearson.
Laksana, M.F. 2019. Praktis Memahami Manajemen Pemasaran. Sukabumi:CV. Al Fath Zumar
Lupiyoadi, Rambat. 2013. Manajemen Pemasaran Jasa Berbasis Kompetensi. Edisi Ketiga. Jakarta:Salemba Empat.
Malau, Harman. 2017a. Teori dan Aplikasi Pemasaran Era Tradisional Sampai Era Modernisasi Global. Manajemen Pemasaran. Bandung:Alfabeta.
-------.2017b. Manajemen Pemasaran. Bandung:Alfabeta
Sugiyono. 2012. Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif dan R&D. Bandung:Alfabeta.
Sugiyono. 2013. Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif dan R&D. Bandung:Alfabeta.
Sugiyono. 2015. Metode Penelitian Pendidikan Pendekatan Kuantitatif, Kualitatif, dan R&D. Bandung:Alfabeta.
Sugiyono. 2017. Metode Penelitian Kuantitaif, Kualitatif, dan R&D. Bandung:Alfabeta.
Sugiyono. 2019. Metode Penelitian Kuantitaif, Kualitatif, dan R&D. Bandung:Alfabeta.
Tjiptono, Fandy. 2008. Strategi Pemasaran, Edisi III. Yogyakarta:Andi Offset
Tjiptono, Fandy.2016. Service, Quality, Satisfaction. Yogyakarta:Andi.
Tjiptono Fandy, Anastasia Diana. 2020. Pemasaran. Yogyakarta:Andi
Wahyuningsih, Sri. Metode Penelitian Studi Kasus. Madura:UTM Press
Jurnal
Amofah, Ofosu et al. 2016. The Influence of service Marketing Mix on Customer Choice of Repeat Purchase of Restaurant in Kumasi, Ghana. (European Journal of Business and Management, Volume 8. Nomor 11). Kumasi:Internasional Knowledge sharing Platform (IISTE)
Dellamita M.F, et al.2014.Penerapan Personal Selling (Penjualan Pribadi) Untuk Meningkatkan Penjualan (Studi pada PT Adira Quantum Multifinance Point of Sales (POS) Dieng Computer Square Malang). (Jurnal Administrasi Bisnis Volume 9 Nomor 2). Malang.
Hedyanata, Marceline Livia and Wirawan E.D.Radianto. 2016. Strategi Promosi Dalam Meningkatkan Penjualan Luscious Chocolate Potato Snack. (Jurnal Manajemen dan start up bisnis Volume 1 No 1). Surabaya
Lestari, Putri dan Muchammad Saifuddin, 2020. Implementasi Strategi Promosi Produk Dalam Proses Keputusan Pembelian Melalui Digital Marketing Saat Pandemi Covid'19. Jurnal MANOVA, Volume 03 No 02
Palealu, Vionita Rosaliana et al. 2016. Analisis Strategi Promosi dan Kualitas Pelayanan Terhadap Kepuasan Pengguna Car Care Center (C3) Car Wash Manado. (EMBA, Volume 4. Nomor 2 Hal. 144-153). Manado
Pondaag, Trivena Octaviana dan Agus Supandi Soegoto. 2016. Evaluasi Strategi Promosi dan Penjualan Terhadap Keunggulan Bersaing pada PT. Astragraphia, TBK Cabang Manado. (EMBA, Volume 4. Nomor 2 Hal. 133-143). Manado
Rizky M.F dan Hanifa Yasin. 2014. Pengaruh Promosi Dan Harga Terhadap Minat Beli Perumahan Obama PT Nailah Adi Kurnia Sei Mencirim Medan. (Jurnal Manajemen dan Bisnis, Volume 14. Nomor 2). Medan
Tasruddin, Ramsiah. 2015. Srategi Promosi Periklanan yang Efektif. (Jurnal Al-Khitabah, Volume 2. Nomor 1). Makassar
Suranta, Gamaliel Fernandez dan Ade Titi Nifita. 2015. Analisis Strategi Pemasaran Jasa Menghadapi Pesaing. (Digest Marketing, Volume 1.Nomor 1). Jambi
Publikasi dalam konfrensi atau seminar
Andreas. 2021. Prosiding Webinar Nasional IAHN-TP Palangka Raya. (Nomor 6)
DOI: https://doi.org/10.31334/jambis.v3i4.3373
DOI (PDF): https://doi.org/10.31334/jambis.v3i4.3373.g1650
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2023 JAMBIS : Jurnal Administrasi Bisnis
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
JAMBIS : Jurnal Administrasi Bisnis
ISSN 2775-2615 (Media Online)
Email : [email protected]
Website: http://ojs.stiami.ac.id/index.php/JUMABI/index
INDEKS BY:
|