ANALISIS PERILAKU KONSUMEN INDUSTRI TEKSTIL PAKAIAN JADI DALAM MENGAMBIL KEPUTUSAN PEMBELIAN PRODUK FASHION JINISO DI JAKARTA BARAT

Deva Pricilia Aziza, Meidiana Meidiana

Abstract


This research aims to understand and analyze consumer behavior, driving factors, and purchase decisions regarding the local brand Jiniso in west jakarta. The background of this research is the development of the fashion industry in Indonesia over the past few decades, where local producers compete to offer similar types of fashion with different qualities. The research uses qualitative methods with primary and secondary data as sources of information. Data collection techniques include observation, interviews, documentation, and triangulation, involving 7 informarts. Data analysis was conducted descriptively. The result of this research indicate that consumer behavior in purchasing Jinision brand products tents to favor products that are of good quality and have an affordable price.


Keywords


Consumer behavior;Price;Purchase Decisions

Full Text:

PDF

References


Hamali, A. Y., Budihastuti, E. S., & Listianti, Y. (2019). Pemahaman Administrasi. In Organisasi dan Manajemen. PT Buku Seru.

Handayani, S. (2012). Aspek Hukum Perlindungan Konsumen dalam Pelayanan Air Bersih pada PDAM Tirtasari Binjai. Universitas Medan Area.

Harianti, E. S. (2021). Pengaruh Content Marketing dan Social Media Influencer pada Tiktok terhadap Keputusan Pembelian Produk Prettywell Kota Kediri. Universitas Nusantara PGRI Kediri.

Heriyati, P., & Septi. (2012). Analisis Pengaruh Brand Image dan Kualitas Produk Terhadap Keputusan Pembelian Konsumen pada Handphone nexian. Binus Journal Publishing,Vol.4 No.2.

Kencana Syafiie, I., & Welasari, W. (2017). Ilmu Administrasi. Pustaka Pelajar.

Keren, K., & Sulistiono. (2019). Pengaruh Motivasi, Budaya, dan Sikap Konsumen Terhadap Keputusan Pembelian Produk Indomie . Jurnal Ilmiah Manajemen Kesatuan, Vol.7 No.3.

Kotler, P., & Keller, K. L. (2008). Perilaku Konsumen. PT Midas Surya Grafindo.

Sudirjo, F., Muhtadi, M. A., & Manik, D. M. (2023). Faktor-Faktor yang Mempengaruhi Perilaku Pembelian Konsumen secara Lintas Budaya . Jurnal Ekonomi dan Kewi rausahaan West Science, Vol.1 No.3.

Susanti, I. Y., Tjahjono, E., & Nasution, U. C. (2015). Pengaruh Brand Image, Kualitas Produk dan Harga Terhadap Keputusan Pembelian (Studi Kasus Pada Pengguna Produk Eiger Surabaya) . Jurnal Dinamika Administrasi Bisnis, No.1/Th.I.

Baisyir, F. (2021). Pengaruh Kesadaran merek terhadap Kepercayaan Merek Dan Dampaknya terhadap Loyalitas Konsumen Hand Body Lotion. Jurnal Apresiasi Ekonomi, 9(2), 191–201.

Eddy, C. S. (2017). Analisis Pengaruh Promosi, Kualitas Produk dan Harga Kompetitif terhadap Keputusan Pembelian Spring Bed Merek Sentra pada PD Anggrek di Pontianak. BIS-MA (Bisnis Manajemen), 5(12), 2536–2547.

Website

Nissa, R. S. (2022, Desember 05). Suara.com. From 5 Brand Fashion Lokal Indonesia yang Mendunia, Sering Dikira dari Luar Negeri: https://amp.suara.com/lifestyle/2022/12/05/074500/5-brand-fashion- lokal-indonesia-yang-mendunia-sering-dikira-dari-luar-negeri

Research, D. I. (2023). Data Industri Research. From Pertumbuhan Industri Tekstil dan Pakaian Jadi, 2011-2023: https://www.dataindustri.com/produk/tren-data-pertumbuhan-industri-tekstil-dan-pakaian-jadi/




DOI: https://doi.org/10.31334/jambis.v4i6.4605

DOI (PDF): https://doi.org/10.31334/jambis.v4i6.4605.g2346

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Copyright (c) 2025 JAMBIS : Jurnal Administrasi Bisnis

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.

JAMBIS : Jurnal Administrasi Bisnis

ISSN 2775-2615 (Media Online)
Email :  [email protected]
Website: http://ojs.stiami.ac.id/index.php/JUMABI/index

 

INDEKS BY: