Pengaruh Perilaku Konsumen Terhadap Pengambilan Keputusan Pembelian Produk Le Minerale Di Kota Bekasi
Abstract
decisions for Le Minerale products. In this study, the research population refers to the
buyers of Le Minerale Products. The sample in this study used a probability sampling
approach with a total of 96 respondents. Based on the results of the study, the following
regression equation was obtained: Y = 6.859 + 0.233 X +e Based on statistical data
analysis, the indicators in this study were valid and the variables were reliable. The
equation shows that purchasing decisions are influenced by consumer behavior, the
conclusions drawn are: 1) Consumer behavior has a significant influence on purchasing
decisions. This is indicated by the correlation coefficient value of 69.2% while the
remaining 69.2% is influenced by other variables not examined in this study
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Dharmesta, Basu Swasta, Handoko T. Hani. (2018). Manajemen Pemasaran Analisis Perilaku
Konsumen. Yogyakarta: BPFE.
Fahmi,Irham,Sofyan (Ed). (2015). Pengantar Ilmu Administrasi Bisnis. Bandung: Alfabeta.
Ghozali, Imam. (2011). Aplikasi Analisis Multivariat Dengan Program SPSS. Semarang : Badan
Penerbit Universitas Di Ponegoro.
Kamaluddin, Apiaty. (2017). Administrasi Bisnis. Makassar : CV Sah Media.
L.Miftahul.J, B.Prasetyo. (2011). Metode Penelitian Kuantitatif. Jakarta : Rajawali Pers
Philip Kotler, Keith Cox (2019). Menejemen dan Strategi Pemasaran (Pertama). CV Budi Utama
Rahman, Mariati. (2017). Ilmu Adminstrasi. Makassar : CV Sah Media
Rifqi Suprapto, M. Zaky Wahyudin. A. (2020). Manajemen Pemasaran (Pertama). Myria Publisher
Sugiyono. (2013). Metode Penelitian Pendidikan Pendekatan Kuantitatif, Kualitatif, dan R&D.
Bandung : Alfabeta CV
Sugiyono. (2016). Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif, dan R&D (Cetakan-23). Bandung:
Alfabeta CV
Sujarweni, V. Wiratna . (2014). Metode Penelitian: Lengkap, Praktis, dan Mudah Dipahami.
Yogyakarta : Pustaka Baru Press
Bastian, D. A. (2014). Analisa Pengaruh Citra Merek (Brand Image) dan Kepercayaan Merek (Brand
Trust) Terhadap Loyalitas Merek (Brand Loyalty) ADES PT. Ades Alfindo Putra Setia. Jurnal
Manajemen Pemasaran Petra, 2(1), 1–9.
Budiman, S. (1997). Pengaruh Faktor Kebudayaan Terhadap Keputusan Pembelian Oleh Konsumen. In
Bina Ekonomi (Vol. 1, Issue 1). https://doi.org/10.26593/be.v1i1.474.
Ghanimata, F. (2012). Analisis Pengaruh Harga, Kualitas Produk, dan Lokasi Terhadap Keputusan
Pembelian pada Pembeli Produk Bandeng Juwana Elrina Semarang. Skripsi, 1–54.
Hanafi, M. (2015). Konsep Dasar dan Perkembangan Teori Manajemen. Managemen, 1(1), 66.
Haris, Yunita, 2018. (2018). PENGARUH PENERAPAN RELATIONSHIP MARKETING DAN
EXPERIENTIAL MARKETING TERHADAP MINAT BELI ULANG KONSUMEN PADA TOKO RITEL
INDOMARET DI KOTA MAKASSAR.
Murya, T. P., & Wulandari, A. (2016). Pengaruh Bauran Promosi Terhadap Keputusan Pembelian Pada
Kedai Kandang Bandung. Jurnal Manajemen Pemasaran, 6(1), 229–236.
Pemasaran, M. (n.d.). Manajemen pemasaran.
Pradana, & Rahfsan. (2018). Pengaruh Promosi, Persepsi Harga, Dan Kualitas Produk Terhadap
Keputusan Pembelian Mobil Xenia Pada Asco Daihatsu Di Kabupaten Jember. Jounlan Universitas 17
Agustus 1945 Surabaya, 53(9), 1689–1699.
Prasetyo, T. (2012). Faktor-Faktor Yang Mempengaruhi Perilaku Pembelian Konsumen (Studi Pada
Toko Oli Lancar Widodo Semarang). Kajian Akuntansi Dan Bisnis, 1(1), 1–3.
Saekoko, A. N., Nyoko, A. E. L., & Fanggidae, R. P. C. (2020). Analisis Faktor-Faktor Yang
Mempengaruhi Perilaku Konsumen Dalam Pembelian Smartphone Xiaomi (Studi Kasus Pada
Mahasiswa Pengguna Smartphone Xiaomi Di Universitas Nusa Cendana). Journal of Management :
Small and Medium Enterprises (SMEs), 11(1), 49–64. https://doi.org/10.35508/jom.v11i1.2318
Sugiyono. (2013). No Title. X, 27–42.
Sujarweni. (2018). METODOLOGI PENELITIAN BISNIS DAN EKONOMI PENDEKATAN
KUANTITATIF.
Sumarwan, U. (2003). Dr. lr. Ujang Sumarwan, M.Sc. 368.
Wiratna Sujarweni. (2015). STATISTIK untuk BISNIS & EKONOMI
DOI: https://doi.org/10.31334/jambis.v1i5.2327
DOI (PDF): https://doi.org/10.31334/jambis.v1i5.2327.g1034
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2022 JAMBIS : Jurnal Administrasi Bisnis
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
JAMBIS : Jurnal Administrasi Bisnis
ISSN 2775-2615 (Media Online)
Email : [email protected]
Website: http://ojs.stiami.ac.id/index.php/JUMABI/index
INDEKS BY:
|