ANALISIS STRATEGI PEMASARAN PRODUK EMAS BATANGAN PT PEGADAIAN GALERI 24 REGIONAL JAKARTA

Adelia Meidini Putri, Cundo Harimurti

Abstract


PT Pegadaian Galeri Dua Empat or Galeri 24 is a subsidiary of PT Pegadaian (Persero) SOE, which is engaged in the retail business of buying and selling gold bar and has more than 9 branches in Jakarta. The purpose of this study was to analyze the marketing strategies, constraints and solutions carried out by PT Pegadaian Galeri 24 Jakarta Regional in marketing gold bar products at PT Pegadaian Galeri 24 Jakarta Regional. This study used a qualitative method so that the data collection carried out was the interviews with 4 informants. The data collection was conducted in mid-June 2022. The results showed that the marketing strategy method used by PT Pegadaian Galeri 24 Jakarta Regional is the 4P (Product, Price, Place, Promotion) which has been running effectively. However, there are still internal and external obstacles such as fraud, low service quality standards of HR, and lack of socialization and control. Therefore, PT Pegadaian Galeri 24 Jakarta Regional must evaluate and overcome obstacles in the marketing strategy of PT Pegadaian Galeri 24 Jakarta Regional for gold bar products.


Keywords


Marketing Strategy, Product, Gold Bar, PT Pegadaian Galeri 24 Jakarta Regional..

Full Text:

PDF

References


Sirmawati. 2020. Analisis Strategi Pemasaran Dalam Meningkatkan Penjualan Pada CV. Kembar Dua Makassar. http://repository.stienobel- indonesia.ac.id. Diakses 16 Januari 2022.

Zefi, Irfan. 2018. Analisis Strategi Pemasaran Dalam Meningkatkan Volume Penjualan Pada PT. Proderma Sukses Mandiri. https://repository.uinjkt.ac.id. Diakses 16 Januari 2022.

Yati, Sri. 2010. Analisis SWOT Sebagai Dasar Perumusan Strategi Pemasaran Berdaya Saing (Studi Pada Dealer Motor Honda Tunggul Sakti Di Semarang). http://eprints.undip.ac.id. Diakses 16 Januari 2022

Irmayani, 2020. Analisis Strategi Pemasaran Dalam Meningkatkan Penjualan Pada Toko Gramedia Kota Mataram. https://repository.ummat.ac.id. Diakses 16 Januari 2022.

Wahidatul, Lilis. 2018. Analisis Strategi Pemasaran Dalam Meningkatkan Penjualan Tahubox Ibu Pudji Ungaran Dalam Perspektif Ekonomi Islam. http://eprints.walisongo.ac.id. Diakses 16 Januari 2022.

Sari, Yulia. 2020. Analisis Strategi Pemasaran Kopi Aceh (Studi Kasus Merek Dhapu Kupi). https://repository.ar-raniry.ac.id. Diakses 16 Januari 2022.

Resti, Widia. 2020. Strategi Pemasaran Dalam Meningkatkan Penjualan Pada Toko Bag Corner Ponorogo. http://etheses.iainponorogo.ac.id. Diakses 18 Januari 2022.

Sulfiiana. 2020. Strategi Pemasaran Dalam Meningkatkan Penjualan Pada Rumah Makan Mbak Daeng Alauddin Makassar. https://digilibadmin.unismuh.ac.id. Diakses 20 Januari 2022.

Kusumaningrum, Desi. 2020. Strategi Pemasaran Dalam Upaya Meningkatkan Penjualan Produk (Studi Kasus Pada Toko Batik Benang Raja Semarang). http://repository.usm.ac.id. Diakses 21 Januari 2022.




DOI: https://doi.org/10.31334/jambis.v2i6.2797

DOI (PDF): https://doi.org/10.31334/jambis.v2i6.2797.g1248

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Copyright (c) 2022 JAMBIS : Jurnal Administrasi Bisnis

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.

JAMBIS : Jurnal Administrasi Bisnis

ISSN 2775-2615 (Media Online)
Email :  [email protected]
Website: http://ojs.stiami.ac.id/index.php/JUMABI/index

 

INDEKS BY: