Analisis Strategi Pemasaran Online Dalam Meningkatkan Penjualan Produk Kacamata Pada Toko Online (Studi Kasus Pada Toko AR Grosir)
Abstract
This research aims to determine the influence of Service Quality, Place Atmosphere and Price on Consumer Satisfaction at the Popolamama Restaurant in Tangerang simultaneously or partially. The data used is primary data collected through distributing questionnaires to 100 respondents who had visited the Popolamama restaurant. The quantitative method and results of this research are based on respondents' answers using a Likert scale. The analytical method used in this research is multiple linear regression test, F test, t test and coefficient of determination. The results of this research show that using the F test (simultaneous) there is a significant influence between service quality, atmosphere and price on consumer satisfaction. The t test (partial) shows that service quality has no influence on customer satisfaction, the atmosphere of the place has a significant influence on customer satisfaction, and price has a significant influence on customer satisfaction.
Full Text:
PDFReferences
Abbas, M., Minarti, A., & Umrah, T. (2022). Pengaruh Promosi Terhadap Peningkatan Penjualan Pada Toko Sulawesi Soppeng. Jurnal Ilmiah Metansi (Manajemen dan Akuntansi), 5(1), 49-56.
Assauri, Sofjan.(2013). Manajemen Pemasaran. Jakarta : Rajawali Pers.
Adiba, R., Cahyani, D. K., Ranjanu, N., & Pramesti, S. W. (2023). Analisis Perilaku Konsumtif Produk Fashion pada Mahasiswa UNNES sebagai Dampak Perkembangan Online Shop. Jurnal Potensial, 2(2), 184-191.
Brown, J., et al. (2018). The Rise of Blue Light Blocking Glasses: A Consumer Perspective.
Journal of Vision and Health, 15(4), 321-335.
Dalimunthe, M. H., & Aslami, N. (2021). Perencanaan dan Strategi Pemasaran Asuransi. VISA: Journal of Vision and Ideas, 1(1), 54-67.
Darsana, I. M., Rahmadani, S., Salijah, E., Akbar, A. Y., Bahri, K. N., Amir, N. H., ... & Nugroho, A. (2023). Strategi Pemasaran. CV. Intelektual Manifes Media.
Daryono. (2011). Manajemen Pemasaran. Bandung: CV. Yrama Widya.
Dedi, P.S., Rahmi., & Shandy, A. (2018). Pemanfaatan Digital Marketing Bagi Usaha Mikro, Kecil Dan Menengah Pada Era Masyarakat Ekonomi Asean. JMD: Jurnal Riset Manajemen & Bisnis Dewantara, 1(2), 61–76. https://doi.org/10.26533/jmd.v1i2.175
Handayani, F., Kadang, J., & Syrifuddin, I. (2023). Penerapan Strategi Pemasaran STP (Segmenting, Targeting, Positioning) pada Usaha Toreko. Empiricism Journal, 4(1), 208- 212.
Johnson, C., et al. (2020). Brand Collaborations in the Eyewear Industry: A Market Analysis.
International Journal of Business and Fashion, 8(3), 210-225.
Karlovic, M. (2020). Millennial Attitudes and Preferences of Purchasing Prescription Eyewear. Mahfud, I. (2020). Strategi Pemasaran Perbankan Syariah di Tengah Pesatnya Pertumbuhan
Industri Perbankan Syariah di Indonesia. Madani Syari'ah, 3(3), 15-27.
Putri, N. H., Sari, N. S., & Rahmah, N. (2022). Faktor-Faktor Yang Mempengaruhi Proses Riset Konsumen: Target Pasar, Perilaku Pembelian Dan Permintaan Pasar (Literature Review Perilaku Konsumen). Jurnal Ilmu Manajemen Terapan, 3(5), 504-514.
Rahayu, L. B., & Syam, N. (2021). Digitalisasi Aktivitas Jual Belidi Masyarakat: Perspektif Teori Perubahan Sosial. Ganaya, 4, 672–684.
Rusdi, M. (2019). Strategi Pemasaran untuk Meningkatkan Volume Penjualan pada Perusahaan Genting UD. Berkah Jaya. Jurnal Studi Manajemen Dan Bisnis, 6(2), 83-88.
Sani, S. A., & Aslami, N. (2022). Strategi Pemasaran STP (Segmenting, Targeting, Dan Positioning) Pada Produk Kecantikan House Of Beauty Cabang Kota Pematangsiantar. MAMEN: Jurnal Manajemen, 1(1), 18–26.
Sari, C. A. (2015). Perilaku Berbelanja Online Di Kalangan Mahasiswi Antropologi Universitas Airlangga: Vol. IV (Issue 2).
Selvia, H., & Rahman, H. (2021). Strategi Pemasaran Pembiayaan Akad Murabahah pada Bmt Nu Cabang Pragaan dalam Meningkatkan Profitabilitas. EKSYAR: Jurnal Ekonomi Syari'ah & Bisnis Islam (e-Journal), 8(1), 126-147.
Setiawati, I., & Widyartati, P. (2017, May). Pengaruh strategi pemasaran online terhadap peningkatan laba UMKM. In Proceedings (Vol. 1, No. 1).
Smith, A., & Jones, B. (2019). The Evolution of Eyewear Trends: A Comprehensive Analysis.
Journal of Fashion Business, 25(2), 150-167.
Sujarweni, Wiratna. (2014). Metodologi Penelitian. Yogyakarta: Pustaka Baru Press.
Sumartini, L. C., & Tias, D. F. A. (2019). Analisis kepuasan konsumen untuk meningkatkan volume penjualan kedai kopi kala senja. Jurnal E-bis, 3(2), 111-118.
Sunyoto, Danang. (2015). Strategi Pemasaran. Yogyakarta : Center for Academic Publishing Service (CAPS).
Tandjung, J. W., & Prayogo, C. I. T. (2016). Competitive Marketing Strategy: Strategi Pemasaran Menghadapi Pesaing ASEAN+ 3 di Era MEA. Jakarta: PT. Elex Media Komputindo.
White, M., & Smith, D. (2021). "Changing Trends in Vision Correction: A Comprehensive Market Analysis." International Journal of Optometry, 12(2), 145-162.
Zikra, R., & Yusra, Z. (2017). Kepuasan wanita berbelanja produk fashion berdasarkan cara membeli. Jurnal RAP (Riset Aktual Psikologi Universitas Negeri Padang), 7(1), 55-66.
DOI: https://doi.org/10.31334/jambis.v4i1.3824
DOI (PDF): https://doi.org/10.31334/jambis.v4i1.3824.g1914
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2024 JAMBIS : Jurnal Administrasi Bisnis
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
JAMBIS : Jurnal Administrasi Bisnis
ISSN 2775-2615 (Media Online)
Email : [email protected]
Website: http://ojs.stiami.ac.id/index.php/JUMABI/index
INDEKS BY:
|