Analisis Strategi Komunikasi Dalam Pelaksanaan Pelatihan Penggunaan Aplikasi Grab Merchant Pada Pt. Grab Teknologi Indonesia

Authors

  • Pratami Wulantresna Universitas Padjajaran http://orcid.org/0000-0002-7187-5862
  • Rd. Dancu Lokita Pramesti Dewi Institut Ilmu Sosial dan Manajemen STIAMI, Jakarta,
  • Diana Prihadini Institut Ilmu Sosial dan Manajemen STIAMI, Jakarta,
  • Desi Retnosari Institut Ilmu Sosial dan Manajemen STIAMI, Jakarta

DOI:

https://doi.org/10.31334/lugas.v6i2.2771

Keywords:

Communication, Communication Strategy, Training Management, Barriers Communication Strategy

Abstract

In  communicating  the  right  strategy  is  needed  so  that  the  purpose

of  communication  can  be  achieved  well.  Communication  is  done

without  the  resulting  strategy  many  errors  in  the  actualization  of

the  information  obtained.  Strategy  communication  is  not  only  the

formulation  of  concepts  and  implementation,  more  than  that

strategy communication is carried out in stages with a clear goal.  There  are  6  stages  communication  strategy  is  the  source,message,  channel,  receiver,  effect  and  feedback.  As  An  AnalysisOf  Communication Strategies In The Implementation Of Training  Use  of  Grab  Merchant  application  at  PT.  GrabTechnology  Indonesia.  Is  a  training  program,  the  training  needsto  pay  attention to  management  or  management.  Management  is  important  so  that

training  objectives  can  be  achieved  to  the  maximum.  As  with

management  in general, management  training programs related  to

the  activities  of  the  Trident,  namely  planning,  implementation,  and

evaluation.

References

Buku

Anwar, Arifin, 1984, Strategi Komunikasi, Bandung: Armico.

BH, Arifin, 2010, Suara Surabaya, Bukan Radio, Surabaya: Buku Suara Surabaya. Cangara, Hafied, 2013, Perencanaan & Strategi Komunikasi, Jakarta: Rajawali Pers.

Cangara, Hafied. 2014. PENGANTAR ILMU KOMUNIKASI. Jakarta. PT RajaGrafindo Persada

Hafied Cangara, Haji, 1952- (penulis). (2018; ©1998 pada penulis). Pengantar Ilmu komunikasi / Prof. Dr. H. Hafied Cangara, M.Sc. Depok :: Rajawali Press

Littlejohn, Stephen W & Karen A. Foss.2009. Teori Komunikasi, edisi 9.Jakarta: Salemba Humanika Ruslan, Rosady. 2003. Metode Penelitian PR dan Komunikasi. Jakarata : PT. Raja Grafindo Persada Ruslan, Rosady.2000.Hubungan Masyarakat : Suatu Studi Komunikasi.Jakarta : Remaja osadakarya

Suprapto, Tommy, 2011. Pengantar Ilmu Komunikasi dan Peran Manajemen dalam Komunikasi, Jakarta : PT. Buku Seru

Jurnal

Agus Susanto 2017. Komunikasi Dalam Sosialisasi Tanaman Obat Keluarga (TOGA) Di Kecamatan Margadana. Vol 6, No 1 (2017).

Dian Handayani 2021. Strategi Komunikasi Bisnis PT. Grab Indonesia dalam Menghadapi Krisis Pandemi Corona. Vol. 01 No. 01 Juni 2021.

Misnan, Rezzi Nanda Barizki 2021. Strategi Komunikasi Bisnis HIPMIKINDO Dalam Mensinergikan Sumber Daya Akademisi Dan Pelaku UMKM. Jurnal Ilmiah Ilmu Komunikasi, Volume 20, No. 2, December 2021.

Mukhtar Rahmad tahun 2021. Strategi Komunikasi Basic Training (LKI) HMI Cabang Batusangkar

Nawiroh Vera 2020. Strategi Komunikasi Dosen Dan Mahasiswa Dalam Meningkatkan Kualitas Pembelajaran Daring Selama Pandemik Covid-19. AVANT GARDE, VOL. 08 NO. 02, DECEMBER 2020, 165-177

Syarifudin Syarifudin, Nur Mukminatien, Sri Rachmajanti, Achmad Effendi Kadarisman (2017). COMMUNICATION STRATEGIES EMPLOYED BY EFL LEARNERS IN A SPEAKING CLASS. VOL 4, NO 2 > SYARIFUDIN

Wiwik Mardian 2021. Pelatihan Strategi Komunikasi Dalam Pembelajaran Asinkron Untuk Tutor Di Line Course Vol.01, No.02, Mei, 2021, pp.147-158.

Internet

https://databoks.katadata.co.id/datapublish/2022/01/31/tertinggi-di-asia-tenggara-nilai-transaksi- grabfood-lampaui-gofood-dan-shopeefood-pada-2021. Diakses 20 Maret 2022 Pukul 10.00 WIB

https://www.grab.com/id/en/press/social-impact-safety/grabmerchant-awards-2021-apresiasi- ratusan-mitra-merchant-grabfood-dari-14-kota-di-indonesia/. Diakses 25 Maret 2022 Pukul

00 WIB

https://ejournal.ilkom.fisip-unmul.ac.id/site/wp-content/uploads/2014/05/JURNAL%20(05-16-14- 07-54-44).pdf. Diakses 27 Maret 2022 Pukul 20.00 WIB

https://dspace.uc.ac.id/bitstream/handle/123456789/2226/BAB%20III.pdf?sequence=4&isAllowed

=y#:~:text=Menurut%20Jane%20Richie%20. Diakses 28 Maret 2022 Pukul 12.00 WIB

http://repository.stei.ac.id/2172/4/BAB%20III.pdf. Diakses 4 April 2022 Pukul 16.00 WIB

http://repository.unpas.ac.id/32888/5/Skripsi%20BAB%20III.pdf. Diakses 5 April 2022 Pukul

00 WIB

Downloads

Published

2022-12-31

Issue

Section

Articles