Analisis Strategi Komunikasi Dalam Pelaksanaan Pelatihan Penggunaan Aplikasi Grab Merchant Pada Pt. Grab Teknologi Indonesia

Pratami Wulantresna, Rd. Dancu Lokita Pramesti Dewi, Diana Prihadini, Desi Retnosari

Abstract


In communicating the right strategy is needed so that the purpose

of communication can be achieved well. Communication is done

without the resulting strategy many errors in the actualization of

the information obtained. Strategy communication is not only the

formulation of concepts and implementation, more than that

strategy communication is carried out in stages with a clear goal. There are 6 stages communication strategy is the source,message, channel, receiver, effect and feedback. As An AnalysisOf Communication Strategies In The Implementation Of Training Use of Grab Merchant application at PT. GrabTechnology Indonesia. Is a training program, the training needsto pay attention to management or management. Management is important so that

training objectives can be achieved to the maximum. As with

management in general, management training programs related to

the activities of the Trident, namely planning, implementation, and

evaluation.


Keywords


Communication, Communication Strategy, Training Management, Barriers Communication Strategy

Full Text:

PDF

References


Buku

Anwar, Arifin, 1984, Strategi Komunikasi, Bandung: Armico.

BH, Arifin, 2010, Suara Surabaya, Bukan Radio, Surabaya: Buku Suara Surabaya. Cangara, Hafied, 2013, Perencanaan & Strategi Komunikasi, Jakarta: Rajawali Pers.

Cangara, Hafied. 2014. PENGANTAR ILMU KOMUNIKASI. Jakarta. PT RajaGrafindo Persada

Hafied Cangara, Haji, 1952- (penulis). (2018; ©1998 pada penulis). Pengantar Ilmu komunikasi / Prof. Dr. H. Hafied Cangara, M.Sc. Depok :: Rajawali Press

Littlejohn, Stephen W & Karen A. Foss.2009. Teori Komunikasi, edisi 9.Jakarta: Salemba Humanika Ruslan, Rosady. 2003. Metode Penelitian PR dan Komunikasi. Jakarata : PT. Raja Grafindo Persada Ruslan, Rosady.2000.Hubungan Masyarakat : Suatu Studi Komunikasi.Jakarta : Remaja osadakarya

Suprapto, Tommy, 2011. Pengantar Ilmu Komunikasi dan Peran Manajemen dalam Komunikasi, Jakarta : PT. Buku Seru

Jurnal

Agus Susanto 2017. Komunikasi Dalam Sosialisasi Tanaman Obat Keluarga (TOGA) Di Kecamatan Margadana. Vol 6, No 1 (2017).

Dian Handayani 2021. Strategi Komunikasi Bisnis PT. Grab Indonesia dalam Menghadapi Krisis Pandemi Corona. Vol. 01 No. 01 Juni 2021.

Misnan, Rezzi Nanda Barizki 2021. Strategi Komunikasi Bisnis HIPMIKINDO Dalam Mensinergikan Sumber Daya Akademisi Dan Pelaku UMKM. Jurnal Ilmiah Ilmu Komunikasi, Volume 20, No. 2, December 2021.

Mukhtar Rahmad tahun 2021. Strategi Komunikasi Basic Training (LKI) HMI Cabang Batusangkar

Nawiroh Vera 2020. Strategi Komunikasi Dosen Dan Mahasiswa Dalam Meningkatkan Kualitas Pembelajaran Daring Selama Pandemik Covid-19. AVANT GARDE, VOL. 08 NO. 02, DECEMBER 2020, 165-177

Syarifudin Syarifudin, Nur Mukminatien, Sri Rachmajanti, Achmad Effendi Kadarisman (2017). COMMUNICATION STRATEGIES EMPLOYED BY EFL LEARNERS IN A SPEAKING CLASS. VOL 4, NO 2 > SYARIFUDIN

Wiwik Mardian 2021. Pelatihan Strategi Komunikasi Dalam Pembelajaran Asinkron Untuk Tutor Di Line Course Vol.01, No.02, Mei, 2021, pp.147-158.

Internet

https://databoks.katadata.co.id/datapublish/2022/01/31/tertinggi-di-asia-tenggara-nilai-transaksi- grabfood-lampaui-gofood-dan-shopeefood-pada-2021. Diakses 20 Maret 2022 Pukul 10.00 WIB

https://www.grab.com/id/en/press/social-impact-safety/grabmerchant-awards-2021-apresiasi- ratusan-mitra-merchant-grabfood-dari-14-kota-di-indonesia/. Diakses 25 Maret 2022 Pukul

00 WIB

https://ejournal.ilkom.fisip-unmul.ac.id/site/wp-content/uploads/2014/05/JURNAL%20(05-16-14- 07-54-44).pdf. Diakses 27 Maret 2022 Pukul 20.00 WIB

https://dspace.uc.ac.id/bitstream/handle/123456789/2226/BAB%20III.pdf?sequence=4&isAllowed

=y#:~:text=Menurut%20Jane%20Richie%20. Diakses 28 Maret 2022 Pukul 12.00 WIB

http://repository.stei.ac.id/2172/4/BAB%20III.pdf. Diakses 4 April 2022 Pukul 16.00 WIB

http://repository.unpas.ac.id/32888/5/Skripsi%20BAB%20III.pdf. Diakses 5 April 2022 Pukul

00 WIB




DOI: https://doi.org/10.31334/lugas.v6i2.2771

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Copyright (c) 2023 LUGAS Jurnal Komunikasi

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.

View My Stats

 

LISTED & INDEXED :