ANALISIS PENERAPAN SISTEM PEMBAYARAN CASH ON DELIVERY (COD) UNTUK MENINGKATKAN PENJUALAN BISNIS ONLINE PADA APLIKASI MARKETPLACE TOKO DEALS OF THE DAY

Athellya Hasan, TS Reza TS Reza

Abstract


This research was conducted to find out how the application of the Cash On Delivery (COD) payment system to increase the sales’ Deals Of The Day stores and anu obstacles from the implementation of the Cash On Delivery (COD) payment system.

The research method use in this study is a qualitative research method. Data collection techniques used was interviews and observations. The data analysis technique used is qualitative descriptive analysis, namely data collection from various sources is presented to describe all research objects based on the facts in the field related to the implementation of the Cash On Delivery (COD) payment system to increases sales and the constraints of the payment system.

From the result of data processing shows the application of the Cash On Delivery (COD) payment system to increase the sales’ Deals Of The Day store is appropriate even though there are some obstacles but it does not reduce the benefits obtaiined

Full Text:

PDF

References


Abdullah, Thamrin dan Tantri, Francis. 2012. Manajemen Pemasaran. Depok: PT Raja Grafindo Persada

Ali, Faried. 2011. Teori dan Konsep Administrasi: dari Pemikiran Paragdimatik menuju Redefenisi. Jakarta: PT Raja Grafindo Persada

Alma, Buchari. 2009. Manajemen Pemasaran dan Pemasaran Jasa.Jakarta: Alfabeta

Alma, Buchari. 2007. Manajemen Pemasaran dan Pemasaran Jasa. Bandung: Alfabeta

Dewi, Irra Chisyanti. 2011. Pengantar Ilmu Administrasi Bisnis. Jakarta: PT Prestasi Pustaka Raya

Fahmi, irfan. 2015. Pengertian Ilmu Administrasi Bisnis. Bandung: Alfabeta

Hani Handoko, T. 2017. Manajemen. Edisi kedua. Yogyakarta: BPFE: Yogyakarta

Kotler, Philip. 2008. Manajemen Pemasaran. Jakarta: Erlangga, hal. 8

Kotler, Philip dkk. 2012. Manajemen Pemasaran Perspektif Asia, Buku Dua, Edisi Pertama, Andy. Yogyakarta

Kotler, Philip dan Keller, Kevin Lane. 2009. Manajemen Pemasaran. Jakarta: PT Indeks, hal. 189

Kotler, Philip dan Amstrong, G. 2008. Prinsip-Prinsip Pemasaran edisi 12. Jakarta: Erlangga, hal. 222

Kotler, Philip and Gary Armstrong. 2012. Prinsip-prinsip Pemasaran edisi 13. Jakarta: Erlangga, hal. 1

Lopiyoadi. 2013. Manajemen Pemasaran Jasa Berbasis Kompetensi. Edisi Ketiga. Salemba: Jakarta

Mulyadi. 2016. Sistem Akuntansi. Edisi Keempat. Salemba Empat. Jakarta, hal. 31

Reza, T Syahrul. 2014. Kebijakan Dan Strategi Pemasaran. Jakarta: Mandala Nasional Publishing

Soemarso. 2009. Akuntansi Suatu Pengantar. Buku ke 2. Edisi 5.Jakarta: Salemba Empat, hal. 41

Sugiyono. 2010. Metode Penelitian Bisnis. Bandung: Alfabeta

Sutarman. 2009. Pengantar Teknologi Informasi. Jakarta: PT Bumi Aksara

Strauss, Judy dan Raymond Frost. 2012. E-Marketing. United States of America: Pearson Education. hal. 28

Swastha, Basu Dharmmesta & Hani Handoko. 2012. Manajemen Pemasaran: Analisa Perilaku Konsumen. Edisi 1. Yogyakaarta: BPFE, hal. 102

Tjiptono, Fandy. 2012. Service Management Mewujudkan Layanan Prima, Edisi Kedua. Yogyakarta. Penerbit Andi, hal. 175

Wong, Jony. 2010. Internet Marketing for Beginners. Jakarta: Elex Media Komputind

Jurnal

Belalawe, Mateus Mas. 2013. “Tinjauan Keamanan Sistem Transaksi dan Pembayaran Pada E-Commerce (Studi Kasus Toko Online www.buahonline.com)”. Jurnal SENTIKA. Maret 2013

Hatem El-Gohary. 2010. “E-Marketing - A Literature Review From a Small Businesses Perspective”. International Journal of Business and Social Science. Vol. 1. No. 1. hal. 216

Jum’yah dan Syarfan, La Ode. 2018. “Faktor-Faktor yang Mempengaruhi Kepuasan Konsumen Dalam Memilih Berbelanja Fashion (Pakaian) Pada Online Shop Lazada (Survei Pada Mahasiswa Fisipol Universitas Islam Riau)”. Jurnal Valuta. Vol. 4. No. 1. April 2018

Pardede, R Christine, Lapian, S. L. H. V. Joyce dan Pandowo, Merinda. 2018. “The Influence Of Perceived Value And Trust On Repurchase Intention In Shoppe Online Shopping”. Jurnal EMBA. Vol. 6. No. 1. Januari 2018

Sari, Lydia Permata, Kartikasari, Diannita dan Wijaya, A. Bima Murti. 2014. “Efektifitas Pembayaran Online Menggunakan E-Commerce Pada Usaha Kecil Menengah (UKM) di Kota Solo”. Jurnal SENTIKA. Maret 2014

Sidharta, Iwan dan Suzanto, Boy. 2015. “Pengaruh Kepuasan Transaksi Online Shopping dan Kepercayaan Konsumen Terhadap Sikap Serta Perilaku Konsumen Pada E-Commerce”. Jurnal Computech & Bisnis. Vol. 9. No. 1. Juni 2015: 23-36

Yovirizka, Inggarani Ulfa dan Wahjoedi. 2018. “Trend Keputusan Belanja Online Mahasiswa Fakultas Ekonomi UM Angkatan 2014”. Jurnal Pendidikan Ekonomi. Vol. 11. No.1. 2018




DOI: https://doi.org/10.31334/jambis.v1i2.1480

DOI (PDF): https://doi.org/10.31334/jambis.v1i2.1480.g768

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Copyright (c) 2021 JAMBIS : Jurnal Administrasi Bisnis

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.

JAMBIS : Jurnal Administrasi Bisnis

ISSN 2775-2615 (Media Online)
Email :  [email protected]
Website: http://ojs.stiami.ac.id/index.php/JUMABI/index

 

INDEKS BY: