Faktor-Faktor Yang Mempengaruhi Keputusan Pembelian Tiket Online Pada Traveloka

Yoeliastuti Yoeliastuti, Retno Widowati, Badriyah Badriyah

Abstract


This study aims to determine what factors influence the decision to purchase tickets online at Traveloka. The public's need for transportation is so high, especially in the era of the covid 19 pandemic. The limited space for people to carry out activities requires people to carry out activities online. In marketing activities, brand image and price become a reference for people to make purchases. For this reason, the company is expected to be able to improve public services and convenience in transacting through brand image and pricing.

 

This study uses quantitative methods with a population of 78 consumers. The distribution of questionnaires is done by using google forms to make it easier to get consumer data. The results of the F test are known that the calculated F value is 191.704 > F table 3.15, which means that there is a significant influence between brand image and price on purchasing decisions. Multiple linear regression value obtained Y = 3.440 + 0.171 X1 + 1.442 X2 where the most influential variable on purchasing decisions is the price variable.


Keywords


Brand Image Price Purchase Decision

Full Text:

PDF

References


Abdullah, M., Hidayat, A. R., & Ibrahim, A. (2019). Pengaruh Citra Merek dan Harga terhadap Keputusan Pembelian Konsumen ( Studi Kasus Manik Outdoor Bandung ) The Influencet Of Brand Images And Prices On Consumer Purchase Decisions Brand association adalah berbagi Harga menurut Suharno dan yang ditawarkan. 658–665.

Arianto, N. (2020). Pengaruh Kualitas Produk dan Harga Terhadap Keputusan Pembelian. Jurnal Pemasaran Kompetitif, 3(2), 12. https://doi.org/10.32493/jpkpk.v3i2.4075

Arista, D., & Sri, R. (2011). Analisis Pengaruh Iklan, dan Citra Merek terhadap Minat Beli Konsumen. Aset, 13(1), 37–45.

Darmansah, A., & Yosepha, S. Y. (2020). Pengaruh Citra Merek Dan Persepsi Harga Terhadap Keputusan Pembelian Online Pada Aplikasi Shopee Di Wilayah Jakarta Timur. Jurnal Ilmiah Mahasiswa Manajemen Unsurya, 1(1), 15–30.

Daud, Z. U. (2018). Pengaruh Produk, Harga dan Promosi terhadap Keputusan Pembelian Rumah pada Green Avina Birem Puntong Langsa Baro. Jurnal Manajemen Dan Keuangan, 7(2), 174. https://doi.org/10.33059/jmk.v7i2.981

Fernando, M. F., & Aksari, N. M. A. (2018). Sanitary Ware Toto di Kota Denpasar Fakultas Ekonomi dan Bisnis Universitas Udayana , Bali , Indonesia Pesatnya perkembangan dunia bisnis saat ini membuat persaingan semakin ketat sehingga menuntut produsen untuk lebih peka , kritis dan reaktif terhadap b. Jurnal Manajemen Unud, 7(1), 441–469.

Goh, T. S., & Sagala, E. (2021). ANALISIS E-COMMERCE BERBASIS MARKETPLACE YANG BERPERAN MEMBANTU WIRAUSAHA PEMULA DALAM MENJALANKAN BISNIS. 2(1), 1–6. https://doi.org/10.31960/ijoeei.v1i2.993

Istiatin, E. (2015). Pengaruh Kualitas Pelayanan Terhadap Kepuasan Konsumen Pada Dealer Pt. Ramayana Motor Sukoharjo. Jurnal Paradigma Universitas Islam Batik Surakarta, 13(01), 115736.

Jani Dyah Nirmala Arum. (2012). Statistik Deskriptif & Regresi Linier Berganda dengan SPSS. Semarang University Press.

Jayanti, R. D. (2015). Pengaruh Harga Dan Kepercayaan Terhadap Keputusan Pembelian Secara Online (Studi Kasus Pada Harapan Maulina Hijab Jombang). Eksis: Jurnal Riset Ekonomi Dan Bisnis, 10(1). https://doi.org/10.26533/eksis.v10i1.51

Musa, M. I. (2017). Pengaruh citra merek terhadap keputusan pembelian smartphone samsung pada mahasiswa Universitas Negeri Makassar. Jurnal Economix, 5(X), 181–192.

Niluh Kurnia Dewi Pratami, N. D., Triansari, N. T., & Rahutama Atidira, R. A. (2020). Pengaruh Kualitas Produk Dan Citra Merek Terhadap Keputusan Pembelian Sepeda Motor Honda Scoopy Pada Pt. Mertha Buana Motor Singaraja. Prospek: Jurnal Manajemen Dan Bisnis, 2(1), 31. https://doi.org/10.23887/pjmb.v2i1.26187

Pratama Indrianto, A. (2021). Pengaruh citra merek, kualitas produk, dan harga terhadap keputusan pembelian air minum dalam kemasan merek ades di yogyakarta. Journal Economics and Business, 18(2), 2021–2223. http://journal.feb.unmul.ac.id/index.php/KINERJA

Pristiwa, S.E., M.B.A, N.-, & Muhajir, M. (2021). Pengaruh Iklan Dan Harga Terhadap Keputusan Pembelian Tiket Pesawat Di Situs Online Traveloka. Jurnal Bisnis Digital (BIDIG), 1(1), 01–12. https://doi.org/10.37598/bidig.v1i1.1091

Purwanto Edi. (2020). Metode Penelitian Kuantitatif (cetakan II).

Putrawan, M. (2017). Pengujian Hipotesis Dalam Penelitian-Penelitian (cetakan ke). Rineka Cipta.

Setiawati, E. (2018). Pengaruh Harga Dan Citra Merek Terhadap Keputusan Pembelian Televisi Samsung Di Perumahan Villa Grand Tomang Tangerang. Journal of Chemical Information and Modeling, 53(9), 1689–1699.

Sinambela Lijan Poltak, C. E. E. (2020). Statistik Sosial (edisi 2, c). PT RajaGrafindo Persada.

Toto Syatori Nasehudin, N. gozali. (2015). Metode Penelitian Kuantitatif (B. A. Saebani (ed.); ke-2 April). CV Pustaka Setia.

Yuliani, M. P., & Suarmanayasa, I. N. (2021). Pengaruh Harga Dan Online Consumer Review terhadap Keputusan Pembelian Poduk pada Marketplace Tokopedia. 3(2), 146–154.

https://www.traveloka.com/id-id/about-us




DOI: https://doi.org/10.31334/abiwara.v3i2.2321

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Copyright (c) 2022 Abiwara : Jurnal Vokasi Administrasi Bisnis

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.

 

View My Stats

_____________________________________________

Abiwara : Jurnal Vokasi Administrasi Bisnis

E - ISSN 2686-1577

Terbit setiap Maret dan September

Penerbit : Program Studi Administrasi Bisnis Program Vokasi Institut Ilmu Sosial dan Manajemen STIAMI Jl. Mardani raya No. 73 Johar Baru, Jakarta Pusat  » Tel / fax : (021) 422 8868

Email : [email protected]

Website: http://ojs.stiami.ac.id/index.php/ABIWARA