Pengaruh Kualitas Produk Dan Persepsi Harga Terhadap Minat Beli Konsumen Pada Brand Local Sepatu Compass (studi Kasus Pada Pengguna Sepatu Compass Di Kab. Bekasi)

Ridwal Ridwal, Iwan Irwansyah, Wahidin Septa Zahran, Suryawati Puspa Arum

Abstract


This  study  aims  to  determine  the  extent  to  which Product Quality and Price Perception influence the Purchase Intention  of  consumers  for  Compass  shoes  in  Bekasi Regency, both individually and simultaneously. The sample of this study consisted of 150 respondents who are users of Compass  shoes.  The  method  used  in  this  study  is descriptive quantitative. The results of the study show that Product  Quality  has  a  61.9%  influence  on  Purchase Intention, and the t-test indicates a positive and significant influence.  Price  Perception  has  a  53.1%  influence  on Purchase Intention, and the t-test indicates a positive and significant influence. The simultaneous test results indicate that Product Quality and  Price Perception collectively have a  66.0%  influence  on  Purchase  Intention. Based  on  the Anova F-test, the calculated Sig. value is 0.000 < 0.05, thus it  can  be  concluded  that  Product  Quality  (X1)  and  Price Perception (X2) simultaneously influence Purchase Intention (Y).


Keywords


Product Quality,Price Perception, Purchase

Full Text:

PDF

References


Afuah, Allan. 2004. Business Model: A strategic Management Approach.

McGraw-Hill: New York.

Atmosudirjdo, S. Prajudi. 1994. Hukum administrasi negara. Jakarta: Ghalia Indonesia.

Griffin, Jill dan Ronald J.Ebert. 1996. “Bisnis”, Buku Satu, Edisi ke-4. Jakarta Kotler. (2013). Manajemen Pemasaran Jilid 2. Penerbit Erlangga.

Kotler dan Amstrong (2004),Prinsip – prinsip Marketing, Edisi Ketujuh, Jakarta :

Salemba Empat.

Kotler, Philip and Gary, Armstrong. 2012. Principles Of Marketing. Fourteenth Edition. Pearson Education Limited, England

Parkins, I. (2014). Fashion. The Cambridge Companion to Modernist Culture.

Utami, Christina, Widhya. 2010. Manajemen Ritel. Salemba Empat, Jakarta

Ni Luh Ari Purnamawati, Ni Wayan Eka Mitariani, Ni Putu Nita Anggraini. Fakultas Ekonomi dan Bisnis, Universitas Mahasaraswati Denpasar, 2020 dengan judul “Pengaruh Kualitas Pelayanan, Kualitas Produk dan Persepsi Harga Terhadap Minat Beli Ulang di Bandung Collaction Kecamatan Kuta Utara, Bandung”. Jurnal Values, Vol 1

Virdha Delanovaliyanisa. Falkultas Ekonomi dan Bisnis. Universitas Tanjungpura, 2018 dengan judul “Pengaruh Kualitas Produk, Citra Merek, dan Diskon Terhadap Minat Beli Konsumen Pada Sepatu Merek Fladeo”. Jurnal Manajemen Update Vol 7 No.2 2018

Ade Bagus Saputra, Natalia Ratna Ningrum, Anindita Imam Basri. Universitas PGRI Yogyakarta, 2021 dengan judul ”Pengaruh Kualitas Produk, Harga, Desain dan Citra Merek Terhadap Minat Beli Ulang Produk Sepatu”. Jurnal ilmu Manajemen Vol.1 No.1 2021

Netti Natarida Marpaung. Sekolah Tinggi Ilmu Ekonomi Tribuana, 2020 dengan judul “Pengaruh Kualitas Produk, Harga, Desain dan Citra Merek Terhadap Minat Beli Ulang Produk Sepatu” Jurnal Parameter Vol.5 No.2 2020

R.D.P.H Hasyyati, I. Khasanah Fakultas Ekonomi dan Bisnis. Universitas Diponogoro, 2019 dengan judul “Analisa Pengaruh Kualitas Produk, Persepsi Harga, dan Citra Merek Terhadap Keputusan Pembelian Produk Toko Sepatu Bata Dengan Minat Beli Sebagai Mediasi ( Studi Pada Konsumen Toko Sepatu Bata Semarang)” Jurnal Manajemen Vol.8 No.3 2019

Bob Fostera, Muhamad Deni Johansyahb. 2019 “The Effect of Product Quality and Price on Buying Interest with Risk as Intervening Variables (Study on Lazada.com Site Users)”. International Journal of Innovation, Creativity and Change, Vol 9, Issue 12




DOI: https://doi.org/10.31334/jambis.v3i6.3592

DOI (PDF): https://doi.org/10.31334/jambis.v3i6.3592.g1781

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Copyright (c) 2024 JAMBIS : Jurnal Administrasi Bisnis

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.

JAMBIS : Jurnal Administrasi Bisnis

ISSN 2775-2615 (Media Online)
Email :  [email protected]
Website: http://ojs.stiami.ac.id/index.php/JUMABI/index

 

INDEKS BY: