Pengaruh Kualitas Produk, Potongan Harga Dan Penggunaan Instagram Terhadap Keputusan Pembelian di Juragansapi.com

Hermansyah Hermansyah, Imla Regita

Abstract


This research aims to find out how much influence product quality, discounts, and use of Instagram have on purchasing decisions at Juragansapi.com. The population in this research is all consumers who buy products at Juragansapi.com. Sampling in this research used Hair.et.al theory to obtain a sample of 190 respondents. The research method used is a quantitative approach with an associative type of research. The data analysis techniques used are descriptive analysis, instrument test, classical assumption test, multiple linear regression analysis, t test, f test, coefficient of determination test with the SPSS version 26 program. The results of the study show that there is a partially significant influence between product quality (X1) on purchasing decisions (Y) of 44.9%, there is a partial significant influence between discounts (X2) on purchasing decisions (Y) of 51.8%, and there is a partial significant effect of Instagram use (X3) on purchasing decision (Y) was 46.3%. The results of the research conducted show that simultaneously product quality (X1), price discounts (X2), and there is a partial significant influence on the use of Instagram (X3) at Juragansapi.com (Y) amounting to 63.9% and the remaining 36, 1% is influenced by other variables not examined in this research.  


Full Text:

PDF

References


Buku

Danuri & Maisaroh. (2020). Administrasi Dan Supervisi Pendidikan. Palembang: Tunas Gemilang Press.

Ghozali. (2021). Aplikasi Analisi Multivariat dengan Program IBM SPSS 26. Semarang : Badan Penerbit Universitas Diponegoro.

Muhammad. (2019). Pengantar Ilmu Administrasi Negara. Sulawesi: Unimal Press.

Mustafa, dkk. (2024). Manajemen Pemasaran. Yogyakarta: Penamuda Media.

Pahmi. (2024). Kualitas Produk Dan Harga Mempengaruhi Minat Beli Masyarakat. Makassar: Nasmedia.

Phillip Kotler & Gary Armstrong. (2018). Principles of Marketing, Edisi: 17, England: Pearson Education.

Philip Kotler & Kevin Lane Keller. (2022). Marketing Management, 16th edition. Harlow : Pearson Education.

Pratama, dkk. (2023). Prinsip Dasar Manajemen Pemasaran: Analisis Dan Strategi Di Era Digital. Purbalingga: Eureka Media Aksara.

Sugiyono. (2019). Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif, dan R&D. Cetakan Kedua Puluh Enam. Bandung : Alfabeta.

Tjiptono Fandy & Anastasia Diana. (2020). Pemasaran. Jakarta: Andi.

Yasa & Santra. (2023). Bisnis Internasional (Kajian Empirik Tentang : Transaksi Ekonomi Perdagangan Dan Aliansi Strategik Internasional). Ponorogo: Uwais Inspirasi Indonesia

Jurnal

Cahya, A. D., Hajati, N., & Basalama, M. R. (2020). Pengaruh Diskon, Promosi, Dan Kualitas Pelayanan Terhadap Keputusan Pembelian (Studi Kasus Pada Konsumen Pengguna Jasa Foto Bo Production). E-JRM: Elektronik Jurnal Riset Manajemen, 9(02). Diakses Pada 29 April 2024.

Fadhillah, M. A. (2019). Pengaruh Media Sosial Dan Suasana Toko Terhadap Keputusan Pembelian Konsumen Pada Restoran Dapoer Penyet Cabang Festival Citylink (Doctoral Dissertation, Perpustakaan Fakultas Ekonomi Dan Bisnis Unpas Bandung).Diakses Pada 27 April 2024.

Iskandar, N. M. (2022). Pengaruh Brand Awareness, Brand Image, Dan Kualitas Produk Terhadap Keputusan Pembelian Minuman Isotonik Pocari Sweat (Doctoral Dissertation, Sekolah Tinggi Ilmu Ekonomi Indonesia Jakarta). Diakses Pada 29 April 2024.

Kartini, K., Syahrina, J., Siregar, N., & Harahap, N. (2022). Penelitian Tentang Instagram. Maktabatun: Jurnal Perpustakaan dan Informasi, 2(2), 20-26. Diakses Pada 15 Mei 2024.

Kimkuri, W., & Buntu, B. (2021). Pengaruh Kualitas Produk, Promosi Dan Desain Terhadap Keputusan Pembelian Kendaraan Bermotor Yamaha Mio Pada Pt. Hasjrat Abadi Kota Jayapura. Jurnal Ekonomi dan Bisnis, 11(2), 8-16. Diakses Pada 15 Mei 2024.

Kulsum, U. (2021). Analisis Pengaruh Kepercayaan Konsumen Dan Produk Terhadap Kepuasan Konsumen Dalam Membeli Genteng Merk Karang Penang Madura Pada Ud. Anugrah Indah Lumajang. Diakses pada 24 April 2024.

Nurhayati, S. (2022). Pengaruh Harga, Kualitas Produk, dan Diskon terhadap Keputusan Pembelian Mahasiswa Yogyakarta di Shopee. Albama: Jurnal Bisnis Administrasi dan Manajemen, 15(2), 24-40. Diakses Pada 24 April 2024.

Sari, D. I., & Mansyur, A. (2021). Pengaruh Komunikasi Interpersonal dan Corporate Social Responsibility terhadap Citra Perusahaan PT Mitrabara Adiperdana TBK di Kalimantan Utara. JAMBIS: Jurnal Administrasi Bisnis, 1(3), 125-132. Diakses Pada 29 April 2024.

Sinaga, E. P. S., & Mustikasari, A. (2022). Pengembangan Konten Social Media Pada Instagram UMKM Lycies Bento Tahun 2022. eProceedings of Applied Science, 8(5). Diakses Pada 29 April 2024.

Sitepu, C. N. B., & Sembiring, M. (2022). Analisis Kualitas Produk Terhadap Kepuasan Pelanggan. Jurnal Regionomic, 4(1), 29-34. Diakses Pada 13 Mei 2024.

Susanto, A. (2023). Pengaruh Citra Merek, Gaya Hidup Sehat, Dan Kualitas Produk Terhadap Keputusan Pembelian Antis Handsanitizer Di Jakarta Selatan (Doctoral Dissertation, Universitas Nasional). Diakses Pada 29 April 2024.

Syahrizal, M. S. M., Sri, B. S. M. P. B., Poernomo, M., & Agoestyowati, R. A. R. (2022). Analisis Proses Penanganan Impor Melalui Freight Forwarder Pada Pt. Surya Cemerlang Logistik. Jambis: Jurnal Administrasi Bisnis, 2(5), 681-692. Diakses Pada 7 Juli 2024.

Ulfa, K. M. (2021). Pelaksanaan Administrasi Proyek Jasa Cleaning Service Pt Sli 88 Di Tunjungan Plaza Surabaya (Doctoral Dissertation, Politeknik Nsc Surabaya). Diakses Pada 25 April 2024.

Wulandari, N. (2020). Pengaruh Potongan Harga (Price Discount) Terhadap Keputusan Impulse Buying Pada Perusahaan Ritel Jumbo Mart (Doctoral Dissertation, Universitas Islam Negeri Sultan Syarif Kasim Riau). Diakses Pada 15 Mei 2024.




DOI: https://doi.org/10.31334/jambis.v5i1.4885

DOI (PDF): https://doi.org/10.31334/jambis.v5i1.4885.g2525

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Copyright (c) 2025 JAMBIS : Jurnal Administrasi Bisnis

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.

JAMBIS : Jurnal Administrasi Bisnis

ISSN 2775-2615 (Media Online)
Email :  [email protected]
Website: http://ojs.stiami.ac.id/index.php/JUMABI/index

 

INDEKS BY: